VALC Live VALC 1 - Gold VALC 2 - Country & Folk VALC 3 - Hit VALC 4 - Rock VALC 5 - Classic VALC 6 - Valcarka
Analogové vysílání Digitální vysílání DVB-C Digitální vysílání IPTV O nás / Kontakt
Radio VALC 3 - HIT - to nejlepší z rádií, tanečních parketů diskoték i klubů. Můžete se těšit na:
  • Eurodance (někdy označován také jako Europop) - styl taneční hudby, oblíbený v Evropě, Oceánii a Jižní Americe především v letech 1992–1996.
    Jsou pro něj charakteristické výrazné ženské vokály a jednoduchý refrén, části s mužským rapem, nebo mužské vokály, výrazné basy v rozsahu od 110 do 150 úderů za minutu se syntetizovanými rytmickými figurami.
    Eurodance získal své jméno díky faktu, že byl oblíbený především v Evropě a produkován hlavně v Itálii, Německu a Nizozemsku. V tomto stylu produkovaly hudbu stovky uskupení.
    Eurodance je velice komerční hudba. Lze ji považovat za důsledek komercializace v hudebním businesu. Někteří producenti, jako například Švéd Max Martin nebo Ital Larry Pignagnoli, stáli za tuctem různých uskupení. Jestliže členové těchto uskupení začali mít příliš velké požadavky, mohli dostat výpověď a být nahrazeni jinými lidmi. Pouze několik málo uskupení se udrželo déle, aby stihli vydat víc ne jeden nebo dva tituly. Mezi nejúspěšnější uskupení náleží pravděpodobně nizozemští 2 Unlimited a němečtí Scooter (i když Scooter mají ve své hudbě silné buřičské elementy a nepatří k srdci eurodancu).
    Je třeba také podotknout, že řada vokalistek byla vybírána spíše na základě svého vzhledu než talentu. Na koncetech byl často využíván playback, občas se při nahrávání využívaly jiné zpěvačky než při koncertech. Řada uskupení, jako Captain Jack and DJ Bombay si vytvářela humoristickou image. E-rotic upoutala pozornost svými erotickými texty a videoklipy.
    Někteří interpreti, jako Aqua, Daze nebo Hit'n'Hide se často za představitele stylu nepovažují, ale bývají zařazovány do "žvýkačkového popu". Tyto uskupení pocházejí především z Dánska.
    Mezi další případy patří Blümchen nebo Scooter, blížící se k hardcore stylu.

  • Freetekno - hudebně undergroundová odnož techna, typická rychlým tempem (kolem 180 BPM) a nejrůznějšími syntetickými zvuky a samply.
    Freetekno scéna má kořeny v první polovině 90. let v Anglii, u jejího zrodu stál soundsystém Spiral Tribe. Ten se po zákazu free parties zákonem Criminal Justice and Public Order Act 1994 přesunul do Francie a kočoval po dalších evropských zemích. V červenci 1994 uspořádal první Teknival Hostomice, který se od té doby koná každoročně a od roku 1999 je znám pod názvem CzechTek. Soundsystém Spiral Tribe se těchto akcí účastnil zřejmě až do roku 1997, tedy přibližně do doby, kdy se rozpadl. Nyní je ve freetekno scéně téměř legendou.
    V druhé polovině devadesátých let vznikla řada českých soundsystémů, mezi prvními byli Cirkus Alien, Mayapur a Technical Support. Po roce 2000 začala freetekno scéna rychle růst a soundsystémy se brzo počítaly na desítky. V této době se také freetekno scéna výrazně oddělila od komerční scény elektronické taneční hudby, se kterou byla zpočátku propojená. Některé z prvních soundsystémů byly podle anglického vzoru kočovné (travellers), většina ostatních jsou však "městské systémy" - jsou složeny z usedle žijících lidí, kteří si užívají svou oblíbenou hudbu a životní styl o víkendech.

  • Disco - nejpopulárnější druh taneční hudby ze 70.let. Diskotéková scéna vznikla v Newyorských klubech v polovině 70.let a stala se jednou z hlavních složek, které vedly ke vzniku Houseu v letech 80. Vyvinulo se z taneční muziky, kterou Djové hrávali v klubech ke konci 60.let, což byly například Funk, Soul, a Rhythm and Blues. Jedním z vlivů byla například funková klasika Jamese Browna „Sex Machine“. Původy Disco byznysu jsou z Paříže ze 40.let s „Whisky A Go-Go“ a v 50.letech diskotéka Peppermint Lounge, které byly jedněmi z prvních klubů kde hráli Djové populární taneční muziku. První diskotéka v USA byla slavná „Whisky A Go-Go“ na Hollywoodském Sunset Boulevardu. Hlavní charakteristikou disca je užití 4/4 bass drum beatů, výrazných HIGH HATS A CLAPS kombinovaných s hlavními klávesovými akordy, produkující pocit štěstí.

  • Hip-Hop - Hip-Hopová městská kultura se zrodila v polovině 70.let v Newyorských sousedstvích Bronx a Brooklyn a obsahovala různé druhy umění jako například graffiti, breakdance, rap, atd. Kořeny Hip-Hopu jsou z 60.let z Jamajky, kde hráli djové a první MCs by zpívali nebo řvali svou poezii přes muziku. Byl to Kool DJ Herc, kdo přinesl styl do New Yorku, kde se dále vyvíjel. Hip-Hopová muzika je charakteristická užitím breakbeatů a rapových vokálů na vrchu. Hip-Hop dal zrod několika pod-stylům jako například Dub, Gansta Rap, Hippy Hop, Ragga, atd. a byla to Afrika Bambaataa kdo postavil most mezi Hip-Hopem a elektronickou muzikou v novém stylu zvaném Electro. Hip-Hop byl také materiálem pro mnoho elektronických stylů jako např. Drum´n´Bass, Trip-Hop, a Techno.

  • House - vznikl v Chicagu v polovině 80.let ve Warehouse klubu (odtud právě název House) zásluhou takových djů jako jsou Frankie Knuckles, Lil´Louis, Marshall Jefferson, a Larry Heard. Chicagský House je charakterizován opakujícími se 4/4 bass drumíky a hlubokou a hypnotickou basovou linií, je produktem dědictví stylů jako Disco, Soul, a Funk a spojením s Techno elementy od evropských Techno-Popových představitelů jako Kraftwerk a Depeche Mode.

  • R'n'B - jeden z nejpomalejších rytmických stylů vůbec. Rychlost R&B se pohybuje okolo 60 BPM dosahujíc tak méně než polovinu rychlosti běžné elektronické skladby. Jedná so o velmi rytmicky založený žánr s řádnou podporou vokálů, nejčastěji rappovaných, a to dokonce i v ženské formě. Pomalé klouzavé bicí s hlubokým basákem podporuje neméně hluboká basa. Důraz na vokály je opravdu velký, autoři R&B skladeb je různě efektují, překrývají, navzájem doplňují, zpěváci/zpěvačky tvoří dvojhlasy střídaná působivými sóly, atd. Tento styl je rozšířený zvláště v zámoří, u nás se mu, narozdíl např. od hiphopu, nedočkává přílišné pozornosti, snad pouze v případech kombinace s popem. R&B má velmi blízko např. k hip hopu, je však pomalejší a popovější. Jeho oblíbenost je zvláště vysoká mezi černošskou populací (stejně jako rap).

 
©2oo1-2o17 VALC Media, spol. s r.o. | Design & Script: www.wwwbrno.cz